مقالات

ناخن بیل مکانیکی چیست؟

ناخن بیل مکانیکی چیست
Rate this post

بیل مکانیکی از اجزای گوناگون تشکیل شده است. یکی از اصلی‌ترین اجزای بیل مکانیکی ناخن بیل مکانیکی نام دارد. ناخن بیل مکانیکی تاثیر مستقیمی در کارایی بیل مکانیکی داشته و در انواع مختلفی تولید می‌شود. انتخاب ناخن بیل مکانیکی بسته به کارکرد این ماشین صنعتی دارد. این جزء از بیل مکانیکی به دلایل مختلفی دچار فرسودگی می‌شود و‌ پس از فرسودگی ناخن بیل مکانیکی باید از یک برند مناسب برای تعویض آن استفاده کرد. جهت اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

انواع ناخن بیل مکانیکی

ناخن‌های بیل مکانیکی انواع مختلفی دارند. این انواع مدل جزو زیرمجموعه لوازم زیربندی ماشین آلات راهسازی و معدنی می باشند.  آن‌ها بر اساس مدل و نحوه جفت شدن خود با یکدیگر تفاوت دارند. ‌کارخانجات مختلفی هستند که انواع ناخن بیل مکانیکی را تولید و عرضه می‌کنند. در ادامه به معرفی این مدل ها می پردازیم.

انواع-ناخن-بیل-مکانیکی

برای تهیه قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی روی موارد زیر کلیک کنید :

دنده اسپراکت  | تیغه  | گوشه  | چرخ جلو  | باکت  | زنجیر  | رولیک  | ناخن  | پیچ و مهره  | شنگیر

ناخن تایگر TIGER

این ناخن دارای یک نوک تیز است. قدرت نفوذ آن بسیار بالا بوده و برای سوراخ کردن محیط‌های سخت مناسب است. ناخن  TWIN TIGER نوعی دیگر از ناخن‌های بیل مکانیکی است. این ناخن بیل مکانیکی نیز دارای نوک تیز است که از طول عمر بالا و قدرت نفوذ بسیار عالی برخوردار است. از آنجایی که این ناخن بیل مکانیکی دو زبانه است قدرت اهرم کمتری دارد.

بخوانید  دامپتراک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناخن PENETRATOR

ناخنPENETRATOR  نیز نفوذ خوبی دارد. طول عمر این ناخن متوسط رو به بالاست و برای استفاده در مکان‌هایی که سنگ‌های رسی هستند مناسب است.

ناخن SYL

ناخنSYL  یکی دیگر از انواع ناخن بیل مکانیکی است که حفاری با آن به راحتی انجام می‌شود. می‌توان در محیط‌های متوسط و سخت از این ناخن‌ها استفاده کرد.

ناخن STANDARD LONG

از انواع دیگر ناخن بیل مکانیکی می‌توان به STANDARD LONG  اشاره کرد. این ناخن برای عملیات‌های چندگانه مناسب است.

ناخن-STANDARD-LONG

ناخن FLARE

ناخن FLARE  نیز سطح صافی داشته و برای لایروبی بهترین گزینه است. این ناخن برای سطوح نرم استفاده می‌شود.

ناخن HEAVY DUTY LONG

این ناخن بالاترین دوام را در میان انواع ناخن‌های بیل مکانیکی دارد. ظاهر آن نیز مانند ناخن استاندارد بلند است.

HEAVY DUTY LONG ناخن

دلایل فرسودگی ناخن بیل مکانیکی

ناخن‌های بیل مکانیکی به دلایل مختلف دچار فرسودگی می‌شوند. برای جلوگیری از فرسودگی ناخن‌های بیل مکانیکی باید از مواد جوشکاری مناسب استفاده کرد. تعمیر و نگهداری روزانه ناخن‌های بیل مکانیکی اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از فرسودگی آنها دارد. قبل از اینکه این ناخن‌ها به فرسودگی زیادی برسند باید آنها را مورد تعمیر و ترمیم قرار داد. در حین کار با بیل مکانیکی  حفاری باید به شکل شیب‌دار انجام شود بدین گونه ناخن‌های بیل مکانیکی کمتر دچار شکستگی خواهند شد.

حرکت ناخن بیل مکانیکی به سمت چپ و راست به طور متداول باعث شکستگی ناخن بیل مکانیکی می‌شود. نحوه رانندگی تاثیر زیادی در فرسودگی بیل مکانیکی دارد. اگر می‌خواهید ناخن بیل مکانیکی دچار فرسودگی نشود، بهتر است به آن توجه زیادی داشته باشید. برند ناخن بیل مکانیکی و به کاربردن ناخن‌ها در جای مناسب خود در جلوگیری از فرسودگی نقش زیادی دارند.

بخوانید  صفر تا صد سرویس زیربندی ماشین راهسازی !

فرسودگی ناخن بیل مکانیکی

چگونه ناخن بیل مکانیکی مناسب پیدا کنیم؟

کاربرد ناخن بیل مکانیکی در این ماشین صنعتی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل برای انتخاب مناسب این جزء باید دقت زیادی داشت. برای انتخاب ناخن بیل مکانیکی مناسب باید به نکات گوناگون توجه کرد. یکی از مهمترین نکات توجه به کیفیت ساخت ناخن بیل مکانیکی است. ساخت ناخن بیل مکانیکی در هر مجموعه متفاوت است. ساختار و مواد اولیه‌ای برای تولید بیل مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اهمیت زیادی در کیفیت این محصول دارد.

شما باید به کیفیت شکل قطعه و محل نصب آن دقت زیادی داشته باشید. از نکات دیگر برای انتخاب ناخن بیل مکانیکی مناسب می‌توان به عمر سایشی این محصول اشاره کرد. عمر سایشی تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. نفوذپذیری ناخن بیل مکانیکی نیز بسیار اهمیت دارد. اگر ناخن‌های بیل مکانیکی عریض باشند باید انرژی بیشتری برای نفوذ در مواد مصرف شود. این باعث می‌شود که سوخت بیشتری مصرف شده و به موتور و قطعات ماشین بیل مکانیکی فشار زیادی وارد شود.

ناخن بیل مکانیکی باید به صورتی تولید شده باشند که نوک آنها بسیار تیز و مقاومت بالایی داشته باشد. پس هنگام انتخاب ناخن بیل مکانیکی به محلی که قرار است در آن فعالیت شغلی داشته باشید، اهمیت دهید. آخرین نکته‌ای که برای انتخاب ناخن بیل مکانیکی باید توجه کنید، ضربه‌زنی است. اگر ناخن بیل مکانیکی مقاومت ضربه‌ای بالایی داشته باشد استحکام بیشتری نیز خواهد داشت. ناخن‌های مقاوم برای محیط‌های بسیار سفت و محکم مناسب هستند .اگر ناخن بیل مکانیکی تمام این مواردی که برای شما مطرح کردیم را دارا باشد، می‌تواند با طول عمر بالای خود مقاومت زیادی در برابر عوامل خارجی داشته و بهترین کیفیت را در هنگام کار ارائه دهد.

بخوانید  دامپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

خرید ناخن بیل مکانیکی به چه صورت انجام می‌شود؟

در هنگام خرید بیل مکانیکی باید دقت زیادی داشته باشید. این روزها محصولات مختلفی که در بازار وجود دارند که به صورت تقلبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و شناخت آنها بسیار دشوار شده است. خرید ناخن بیل مکانیکی نیز باید توسط شما و از طریق یک فروشگاه معتبر انجام گیرد. اگرچه فروشگاه‌های زیادی در کشور ما این ناخن‌ها را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند اما کیفیت کالا و اورجینال بودن آن از مهمترین نکات در هنگام خرید شما محسوب می‌شود.

روش‌های مختلفی برای خرید وجود دارد که می‌توان به روش حضوری و روش غیر حضوری اشاره کرد. اگر شما فروشگاه معتبر را برای خرید خود انتخاب نمایید تفاوتی ندارد که کدام روش را انتخاب کنید. خرید غیرحضوری باعث می‌شود که شما در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و در هر مکانی که قرار داشته باشید نیاز خود را برطرف نمایید.

فروشگاه پیشرو ماشین این شرایط را فراهم کرده که شما عزیزان هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی می توانید اقدام به خرید لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی نمائید.

خرید-ناخن-بیل-مکانیکی

سخن پایانی

با توجه به این مطلب متوجه شدید که یکی از مهمترین اجزاء اصلی بیل مکانیکی ناخن بیل مکانیکی نام دارد که در انواع مختلفی تولید می‌شود. هر یک از انواع ناخن‌های بیل مکانیکی برای مواردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه حفاری توسط بیل مکانیکی قرار است در محیط نرم و سخت انجام شود باید از ناخن‌های مختلف استفاده کرد.

اگر از مواد اولیه بهتر در تولید ناخن استفاده شود از فرسودگی آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد. در هنگام خرید ناخن‌های بیل مکانیکی باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین ناخن را برای خود خریداری نمایید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مطلب در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *