مقالات

بزرگترین لودر دنیا را بشناسید!

بزرگترین لودر دنیا
1/5 - (1 امتیاز)

لودر L-2350  محصول شرکتP&H ، یک لودر 2300 اسب بخاری است که برای اولین بار توسط LeTourneau Technologies در نمایشگاه 2000 MINExpo لاس وگاس به نمایش درآمد. بزرگترین لودر دنیا ، 20 سال طول کشید تا به بازار اروپا برسد. یکی از دو لودر جدید سری P&H اخیراً توسط معدن مس Aitik سوئد سفارش داده شده است ، دیگری L-1850 240 تن / 2000 اسب بخار است. با پیشرو ماشین سهند همراه باشید تا این لودر را بهتر بشناسید.

پرچمداران در چهار مدل ساخت تگزاس ، که شامل L-1350 1900 اسب بخار و L-1150 اسب بخار 1250 اسب بخار و بزرگتر از L-1850 ، L-2350 با ۲۳۰۰ اسب که در یک دسته خاص قرار میگیرد و با سه تنظیمات بازوهای بالابر موجود است. استاندارد ، بلند و فوق العاده بلند ، حتی نسخه استاندارد 270 تنی نیز در رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

این نسخه عظیم الجثه برای بارگیری کامیون های زغال سنگ طراحی شده است. این لودر پاکت خود را تا ارتفاعی به بلندی نزدیک به 16 متر بالا می برد و یک گزینه محبوب برای بارگیری کامیون های زغال سنگ بلند است. بزرگترین لودر دنیا برای معدن Arctic Circle ، کافی است!

مشتریان می توانند از بین دو موتور 2300 اسب بخاری Stage IV و کامینز QSK60  ۱۶ سیلندر یا MTU دیترویت دیزل 12 سیلندر یکی را انتخاب کنند. هر دو نسخه Aitik دارای بلوک سیلندر کامینز هستند و این لودرها اولین لودر های  جهان هستند که از فناوری SCR* بهره می برند . طول و عرض تقریباً 7.0 متر ، طول کلی L-2350 با سطل 7.5 متری بیش از 20 متر است و حداکثر ارتفاع با آن نزدیک به 14 متر می رسد.

بخوانید  راهنمای جامع آشنایی با کامیون

جالب است بدانید بزرگترین لودر دنیا ، بزرگترین لاستیک های دنیا را نیز دارد. لاستیک های Firestone 70 / 70-57 در L-2350 بزرگترین لاستیک در جهان هستند! با قطر 4.0 متر و عرض 1.78 متر ، وزن هر یک بیش از هفت تن است. و این شامل زنجیره محافظ تایر 5.0 تنی نمی شود.

L-2350 به طور معمول فقط در قاره های بزرگ استخراج معادن آمریکای شمالی و جنوبی ، آفریقای جنوبی ، آسیا و استرالیا یافت می شود و نزدیکترین اروپایی هایی که تاکنون شاهد دیدن یکی از آنها بوده اند، سال 2012 در نمایشگاه MINExpo رونمایی شد.

اولین سوال که بزرگترین لودر جهان در سوئد چکار می کند به راحتی پاسخ داده می شود. معدن متعلق به بولیدن یکی از معدود شرکتهای عملیاتی اروپایی است که به چنین دستگاه بزرگی احتیاج دارد و دو ورودی تازه وارد برای کمک به تولید سالیانه 45 میلیون تن سنگ معدن مس در سال خریداری شده است.

به طور سنتی ، این معدن به بزرگترین ماشینهای Cat اعتماد کرده است. این در حال حاضر شامل ترکیبی از دامپ تراک های 793D و 795ACF ، دو بولدوزر D11 است ، به اعتقاد ما تنها گریدر 24 متر در اروپا و چند لودر چرخدار 200 تنی 994 (سطل 18 متر مکعبی) است. از نظر یک فرد خارج از سیستم ، منطقی این بود که مدلهای جدید سری K را جایگزین چند مدل پر سرعت ساعت 994 کنید ، اما این P&H بود که معامله را پیروز شد.

ورود دو لودر چرخدار سری L شاید تعجب آور نباشد اگر فکر کنید Aitik در حال حاضر یک مشتری بزرگ Joy Global است و تنها 4100 بیل طناب برقی در اروپا دارد. در حال حاضر این شامل یک t 4100C  با ظرفیت 1،250 تنی و مدل جدیدترش t 4100-XPC با ظرفیت 1،500 تنی است ، با داشتن پاکت ۴۶  متر مکعبی  هر دو در هر بار بارگیری حدود 90 تا 100 تن  بار را بارگیری می کنند.

بخوانید  ساییدگی قطعات زیربندی ماشین آلات راهسازی را چگونه اندازگیری کنیم

Selective Catalytic Reduction (SCR)* یا کاهش کاتالیزوری انتخابی چیست؟

Selective Catalytic Reduction (SCR) یک سیستم پیشرفته کنترل میزان انتشار گازهای گلخانه ای است که عامل کاهنده مایعات را از طریق یک کاتالیزور مخصوص به جریان اگزوز موتور دیزل تزریق می کند. و بزرگترین لودر دنیا از این فناوری بهره می برد.

این مایع کاهنده معمولاً به نام  اوره خودرویی شناخته می شود که در اینجا به عنوان مایع اگزوز دیزل ( (DEFاز آن نام برده می شود. DEF یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که اکسیدهای نیتروژن را به نیتروژن ، آب و مقادیر بسیار کمی دی اکسید کربن( CO2) ، اجزای طبیعی هوایی تنفسی ما تبدیل می کند ، و سپس از طریق اگزوز انتهای لودر دفع می شود.

فناوری SCR برای اجازه دادن به واکنشهای کاهش اکسید نیتروژن( NOx ) در یک جو اکسیداسیونی طراحی شده است. این ماده “انتخابی” نامیده می شود زیرا سطح NOx را با استفاده از آمونیاک به عنوان یک احیا کننده در سیستم کاتالیزور کاهش می دهد. واکنش شیمیایی به عنوان “کاهش” شناخته می شود که DEF عامل کاهنده ای است که با NOx واکنش می دهد و آلاینده ها را به نیتروژن ، آب و مقدار کمی CO2 تبدیل می کند. DEF می تواند به سرعت تجزیه شود و آمونیاک اکسید کننده در جریان اگزوز تولید کند. فناوری SCR به تنهایی می تواند تا 90 درصد به کاهش NOx دست یابد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *