مقالات

آیا خرید لوازم یدکی کارکرده برای بیل مکانیکی منطقی است؟

خرید لوازم یدکی کارکرده برای بیل مکانیکی
Rate this post

بیل مکانیکی مانند بلدوزر و لودر ، یکی از مهم ترین ابزار ها در پروژه های عمرانی و معدنی به شمار می رود. این ماشین راهسازی از قسمت های زیادی تشکیل شده است و همین مسئله باعث می شود که نگهداری از بیل مکانیکی نیازمند هزینه و زمان زیادی باشد. طی چند سال اخیر و در پی افزایش سرسام آور قیمت ارز ، قیمت بیل مکانیکی به چند ده میلیارد تومان رسیده و بالا رفتن قیمت دستگاه باعث افزایش تصاعدی قیمت لوازم یدکی این ماشین آلات شده است. از این رو بسیاری از مالکین ، به خرید لوازم یدکی کارکرده برای بیل مکانیکی رو آورده اند. با پیشرو ماشین سهند همراه باشید تا بررسی کنیم خرید قطعات کارکرده بیل مکانیکی توجیح اقتصادی دارد یا خیر.

خرید لوازم یدکی کارکرده برای بیل مکانیکی

هر کدام از قطعات کارکرده و نو از کجا تامین می شود؟

قطعات و لوازم یدکی نو برای بیل مکانیکی با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا در کارخانه های مدرن داخل و خارج کشور تولید می شوند و پس از کنترل کیفی وارد بازار می شوند. در آن سوی ماجرا قطعات یدکی کارکرده عموما از روی ماشین آلات مستعمل و فرسوده باز می شوند و پس از تمیز کاری و شست و شو با قیمت کمتر از قطعات نو به بازار عرضه می شوند. می توان نتیجه گرفت که قطعات کارکرده موجود در بازار سال ها استفاده شده اند و درمعرض گرما و سرما و فرسایش بوده اند و احتمالا چیزی از عمر آن ها باقی نمانده است. البته برخی از قطعات ماشین آلات راهسازی در صورت استفاده صحیح نیاز به تعمیر یا تعویض ندارند و مانند قطعات مصرفی عمر مشخصی ندارند.

بخوانید  ترنچر چیست و چه کاربردی دارد؟

بیل مکانیکی اوراقی

کدام قطعات را بهتر است به صورت نو خریداری کنیم؟

اگر تصمیم به خرید لوازم یدکی کارکرده برای بیل مکانیکی گرفته اید باید بدانید هر ماشینی ، از ماشین های سواری تا کامیون ها و ماشین راهسازی قطعاتی دارند که عمر مشخصی دارند و باید به صورت دوره ای تعویض شوند. قطعاتی مانند رولیک ، زنجیر ، ناخن ، لاستیک ( در مدل های چرخ لاستیکی ) و بسیاری قطعات دیگر باید پس از دوره ای استفاده تعویض شوند. اگر این قطعات را به صورت کارکرده یا استوک خریداری کنید ، باید خیلی زودتر از حالت عادی دوباره برای خرید ناخن ماشین راهسازی یا برای خرید زنجیر بیل مکانیکی اقدام کنید. از این رو خرید این قطعات به صورت کارکرده و استوک صرفه اقتصادی ندارد و به علت تعمیرات مکرر باعث مختل شدن پروژه راهسازی شما نیز می شود.

خرید ناخن ماشین راهسازی استیل ریزان

کدام قطعات بیل مکانیکی را می توان به صورت استوک خریداری کرد؟

برخی از اجزا ماشین آلات فاقد استهلاک هستند و فقط در صورت نگهداری نادرست و عدم انجام به موقع سرویس ها خراب می شوند. برای مثال ای سی یو بیل مکانیکی یک قطعه فاقد استهلاک است و فقط به علت نفوذ مایعات یا نوسانات برقی خراب می شود. در صورتی که نیاز به این گونه قطعات دارید ، خرید نمونه های استوک بلامانع است. علاوه بر آن قطعات بدنه ماشین ها فقط در صورت ریزش سنگ یا تصادفات تخریب می شوند. قطعاتی همچون چراغ ، درب ورود به کابین ، شیشه های کابین ، داشبورد ، دسته های کنترلی و صندلی اپراتور نیز می توانید به صورت استوک خریداری نمایید.

بخوانید  نکاتی که در سرویس و نگهداری بیل مکانیکی باید بدانید

کابین بیل مکانیکی کوماتسو

خرید لوازم زیربندی بیل مکانیکی و دیگر ماشین آلات راهسازی با بهترین کیفیت

خرید لوازم زیربندی با کیفیت تاثیر زیادی در عمر ماشین راهسازی و پیش برد پروژه شما دارد. اگر قصد خرید لوازم زیربندی ماشین راهسازی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب دارید ، پیشرو ماشین سهند با سال ها تجربه در عرضه انواع رولیک ، باکت ، ناخن ، زنجیر ، چرخ جلو و … آماده ارائه خدمات به شماست. کافیست با شماره 09125950837 تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *